torsdag 23 september 2010

G+M

Min syster Micaela var barnflicka i Stockholm för några år sedan. Hon tog hand om söta Genevive och Maggie (mamman kom från USA och pappan från Sverige)
Så flickorna pratade mest engelska när Micaela kom dit och hon fick som uppgift att försöka lära dem svenska, skola in dem på dagis och ta hand om dem på bästa sätt. Syrran blev så förtjust i tjejerna (och dem i henne) men även jag och hela familjen tycker om dem så himla mycket!!

Första gången dem hälsade på hos oss i Borlänge var Genevive (minsta) inte gammal, hon kunde knappt gå... Hon sov i min och Uffes säng bredvid mig. Jag fick prova på att vara "lillmamma" och det kändes så speciellt :)
(tragiskt nog dog deras mamma när G bara var några månader)

Vi fick "låna" flickorna från pappan i Stockholm i flera dagar och vad vi myste!
Sen har dem kommit och hälsat på oss fler gånger och det har varit lika kul varje gång!!


Här hälsar Genevive på hos oss första gången, hon "badar" i diskhon innan renoveringen av köket.












Här hälsar vi på dem i Stockholm :)










 


 Linn, jag och Genevive på Gröna Lund (Åh vad liten Linn såg ut, och Genevive för den delen med)










Så här stor har hon blivit nu :)
Det här kortet är taget när jag och Micaela hälsade på dem i Stockholm senast, det var i samband med när vi såg på Lady Gaga









Vi sitter och myser på ett café, Genevive, jag och underbara Maggie












Åh, vad vi saknar dem jag och Micaela. Har börjat kika på när vi skulle kunna ses nästa gång, för ska vi hinna det så gäller lång och god planering

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar