måndag 4 juni 2012

LCHF

Tjingeling!

För precis 2 veckor sedan idag började jag och Uffe med en utmaning.

Vi började äta lchf-kost, nu tänkte vi absolut inte vara extrema men testa att ta bort det uppenbara som potatis, ris, pasta, bröd och framförallt socker!
Vi har ätit lite frukt, men absolut inget socker i form av glass, kakor, godis, bullar och den typen av socker.
Uffe vill få bort sin mage och jag skulle behöva få bort mitt enorma sötsug. Nu två veckor senare längtar jag bara tills på onsdag då vi ska sluta med denna kost haha..
Det var absolut en utmaning, för gudars vad sugen man blir på allt man inte "får" äta. När det var soligt och härligt väder förra helgen var vi såå sugna på en kall öl och en stor glass i finvädret. Den här helgen var det bara regn och oj så sugna vi blev på en stor godispåse ;)
Vi fick oss båda två en rejäl tankeställare! Både jag och Uffe är Sockerberoende, men vi kommer ändå inte fortsätta att äta lchf, i alla fall inte på helgerna haha..

Vi grillade ute när det var fint väder

Hehe, ser ni Tyras lilla hand?!?

Maten som vi har ätit var väldigt god

På lördagkvällen förra helgen när det var eurovision åt vi lchf efterätt

Till frukost har det blivit mycket omelett, några dagar ägg och bacon och även turkisk yoghurt. Det som varit värst tycker jag nog är att inte ta en smörgås till kaffe på morgon men också att äta frukt till mellanmål. Maten har varit god och vi har testat många nya recept. Flera kommer vi absolut göra igen!

Men nu längtar jag till onsdag då vi ska fira Adam som fyller 12, då blir det smarrig jordgubbstårta :) och sen drar vi till Cypern och då blir det absolut inte lchf!

Kram Malin

1 kommentar:

  1. Bra jobbat syrran.
    Det suger i sötmagen efter godispåsen som just nu befinner sig i resebagaget. Längtan är stor alldeles för stor :-)
    Syns imorgon...Tack för idag...Sol vi kommerB-)

    SvaraRadera