söndag 24 juni 2012

Midsommar 2012

Tjingeling!

Sitter och dricker kaffe i lugn och ro och kikar på Leila bakar i Frankrike på fyran, Tyra & Uffe gick ut en liten sväng, så jag passar på att uppdatera lite här på bloggen samtidigt som jag spanar in Leila.

Vi hade en helt uuuuunderbar midsommar här i Dalarna i fredags, det kunde inte ha blivit bättre! Vilket väder vi hade alltså, just på självaste midsommar.
Vi åt frukost ute på gräsmattan hemma, solen stekte och vi solade lite på förmiddagen.

Jag & Uffe passade på att snygga till oss medan Tyra sov efter lunchen, vi packade bilen full och när Tyra vaknade drog vi ut till Torsång där vi fikade, kikade på fina båtar och njöt av det härliga vädret.

Sen åkte vi hem till mamma och pappas mysiga Dalagård där vi åt riktigt god midsommarbuffé, drack gott, dansade runt deras egengjorda lilla midsommarstång och babblade för fullt hela kvällen lång.

Här är några bilder från vår midsommar

Vi beställde räksmörgåsar, hästkorvsmackor, kaffe & kulglass och satt på en filt och mumsade i solen på Torsångs café

Tyra drack läskande (söt!) mer (hennes söta vita klänning hade jag när jag var liten)

Tyras glada och roliga "moffa"

Dockan får också smaka lite glass

Här är Tyra och hennes fina och snälla "mommo"
Tyra lärde sig säga just mommo igår

Liten del av all mat

Jag och min fina dotter

Jag gjorde efterrätten

Här satt vi och åt, det var så fint väder med strålande sol heela dagen lång.
Vilken tur!

Tyra mojade sig då hon var i centrum hela tiden

Här är jag

Och här är lilla familjen

Hoppas ni också hade en riktigt mysig midsommar!

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Underbart är kort. . .
    Fina lilla familj.
    Nu köör vi Peace & Love..LOVLY!
    Syns snart på fikeriet. SIS

    SvaraRadera
  2. Ses idag igen bästa sis!! Puss :)

    SvaraRadera