onsdag 30 november 2011

5 minuter

Mitt i veckan

Här hemma festade vi till det med en varsin kebab till kvällsmat, snabbt och gott :)

Idag har vi bestämt oss jag och Uffe.. Nu är det dags att Tyra ska få lära sig att sova i sin säng! Hon har alltså fram tills nu sovit i vår säng, men vi blir väckta hela familjen av Tyra då hon vaknar och skriker. Oftast måste jag amma henne för att hon ska somna om.

Jag hörde mig för på BVC och har kollat runt lite, så nu är vi mitt uppe i den så kallade "5 minuters metoden". Tyra var riktigt trött vid 20.00 idag och jag ammade henne + att hon fick välling, men hon somnade så jag väckte henne innan jag la ner henne i spjälsängen men då somnade hon direkt.
Nu vaknade hon till för 15 minuter sedan, så nu är vi i gång... Åååååh mamma-hjärtat slår extra fort känner jag och det är svårt att inte ta upp henne, när hon står och håller i sig i spjälsängen och grååååter för fullt. Men som sagt vi har bestämt oss.


Här är Tyra tidigare idag, en liten slurk välling

Och sen blev hon så här glad liten tjej

Hej hej säger Tyra till sin mamma

Vi åkte till Öppna Förskolan idag en liten stund och sen vidare till Kupolen för shopping. Här är Tyra på Matpalatset där vi stannade till och åt.

Var tvungen att ta upp Tyra nyss då hon hade bajsat, men jag bytte snabbt blöja och la ner henne i sin säng igen.

Får se hur lång tid det kommer ta..

Kram Malin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar