måndag 28 februari 2011

Barnmorskan

Det är så gött när solen tittar fram tycker jag, då känns det hopp om att det ska bli vår... snart ;)

Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Hjärtljuden låg som många andra gånger på 136, låga med andra ord. Babyns huvud låg neråt och var ruckbart, magen som tidigare har följt kurvan normalt låg en bra bit under sin kurva, så nu ska jag dit nästa vecka också. Det var inget att oroa sig för sa hon då det säkert berodde på att bebisen sjunkit ner och sen rör den sig så mycket så den mår nog bara bra.




















En bild på magen ovanifrån.

Nu är jag riktigt vrålhungrig och väntar på att Uffe ska komma hem med grillad kyckling, jag har förbertt med potatissallad som jag pimpat med rödlök och äpple, men jag lär nog ta en skorpa eller två medan jag väntar.



Kram Malin

5 kommentarer:

  1. Din mage är så rund och fin. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Anna (A) här igen. Instämmer med föregående och önskar dig ett varmt lycka till!

    Jag vill inte tjata på dig, men jag är ledig från jobbet imorrn så tänkte göra müslin jag frågade dig om tidigare. Så vore kanon om du kunde hjälpa mig hur jag ska göra =)

    Sen undrar jag vilken slingning du använder till håret, tycker du får så fin färg å det ser inte så "blekt" ut.

    Ha det så bra!
    Mvh Anna

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Tack :)

    Kommer hem sent ikväll och börjar tidigt imorgon, men jag ska se om jag hinner lägga ut receptet :)

    Jag använder bara h&m:s slingblekning, tycker att det blir bra. Sen får jag hjälp av syrran, är lite knepigare att göra på sig själv tycker jag.
    Hon drar bara upp smala slingor och sen bleker jag bara utväxten för att inte slita allt för mycket på håret.

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Mina 3 barn har oxå legat på ett medel på 136. Vissa gånger lite över och vissa lite under. Men de allra flesta gångerna har det varit just 136. Så du får nog en liten kille om man ska tro på skrock och mina erfarenheter ;) Mitt magmått har oxå stannat upp i slutet med 2 av barnen och det är ju precis som barnmorskan sa för att barnet sjunker ner lite på slutet. Så det är ingen fara alls och du behöver nog absolut inte oroa dig för det.
    Stora kramar

    SvaraRadera