torsdag 31 mars 2011

Hemma

Igår efter lunch blev vi utskrivna från BB, det kändes helt underbart att få ta med sig vår lilla sessa och komma hem!! Jag tyckte faktiskt inte det var mysigt alls att vara på BB utan ville hem så fort som möjligt, dock hade lillan ett litet blåsljud på hjärtat och lite gulsot, annars hade vi fått åkt redan på tisdagen.
Överläkaren blev tillkallad för att lyssna extra på hjärtat så att det inte var något allvarligt, men det var det inte utan bara ett litet sus som anses vara normalt. Kändes som en lättnad!

Nu för tillfället sover både Uffe och prinsessan, jag har tagit en varm skön dusch!
Känner mig ganska mör och det är mycket känslor, (tårarna rinner ofta, även nu när jag skriver... ;) jag är så lycklig och tacksam över vår fina dotter!
Nyss när jag stod i duschen kände jag en hård knöl under armhålan och tänkte direkt, nej cancer, så började jag grina för fullt men då lugnade Uffe mig och sa att det troligtvis bara är bröstmjölk. Och ja så är det nog!


Tack alla släktingar, familjen och alla vänner för alla lyckönskningar och gratulationer via sms, telefonsamtal, mejl, facebookhälsningar och ni som kommenterat här på bloggen :)!!!!

Ska ringa till BVC nu innan hon vaknar och vill ha mat.
Och ja, så snart jag hinner och orkar! ska jag ladda upp bilder på prinsessan så ni får se henne :)
Återkommer!!

Kram Malin


10 kommentarer:

  1. Välkomna hem! Finns inget bättre ställe än hemma :) Vad skönt att allt är bra med lilltjejen och att blåsljudet inte var farligt. Att bli mamma är en riktig bergochdalbana, man skrattar och gråter om vartannat. De där hormonerna kör stenhårt med en ;)
    Ser fram emot bild på underverket :)
    Och apropå bild så tänkte jag fråga dig en liten sak. Det finns två norkska fotobloggar där det finns helt fantastiska bilder på barn och framförallt helt nyfödda småttisar och jag är absolut, ABSOLUT inte i närheten av deras skicklighet men jag är riktigt sugen på att prova att fota liknande bilder och jag har ingen att prova på. Så jag tänkte fråga dig om jag fick göra ett försök på din prinsessa?? Självklart bara om du vill och känner att det känns roligt. Vill du så är det bara att höra av sig så bestämmer vi en förmiddag så snart som möjligt så hon är så färsk som det bara går ;)

    Kika in här får du se:
    http://www.drommefabrikken-blogg.no/
    http://lykkelitenstudio.blogspot.com/

    Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Jag kände precis lika ville hem direkt!! Och känslorna man har där i början upp och ner. Men man går i ett lyckorus!! Ser fram emot en bild på prinsessan!! Kram till er!

    SvaraRadera
  3. Guuud jag gråter nästan nu när ja läser det bara! Jag vill träffa er! :D

    SvaraRadera
  4. Hej Emelie!
    Vad gullig du är som frågar :)
    Ja, absolut får du prova på henne!!!! =)
    När kan du??

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Åh vad roligt!!
    Vad du är snäll som lånar ut din lilla :)
    Ska bli så himla skoj att få provfota lite. Hoppas vi ska lyckas med någon fin bild att sätta på väggen. Jag kan nog när som helst egentligen. Förmiddagarna passar bäst för då är storkillarna på dagis och det är så ljust som möjligt. Vilken dag passar dig? Har du någon söt mössa och nåt hårband som vi skulle kunna ha på? Eller något annat fint du gärna vill ha med?
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Nu har jag precis pratat med mamma som lovade att hon ska sticka en sån randig mössa med lång tofs på som är med på flera utav bilderna. Och så har de en gammal resväska som jag får låna oxå. Sen har jag två olika vita korgar och även en brun gammal trälåda och så några olika filtar och plädar oxå. Är det något som du skulle kunna tänka dig?

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt! Det tror jag blir kanonbra =)
    Ska vi komma hem till dig?
    Tror kanske att tisdag eller torsdag skulle funka, är kl. 11 sent tror du?

    SvaraRadera
  8. Åh det ska bli så roligt. Jag är så himla sugen. Ja ni får jättegärna komma hit, det är nog lättast för mig. Om ni orkar det? Jag kan både tis och tors och kl 11 är perfekt :)

    SvaraRadera
  9. Förlåt!!!
    Jag kan inte alls på torsdag, jag ska på kryssning med jobbet då.
    Kram senil-morsan ;)

    SvaraRadera
  10. Har du msn så kanske vi kan prata där och bestämma närmare? Eller så är det bara att du ringer mig på 073-7804950.
    Kramar

    SvaraRadera