fredag 4 mars 2011

Namn

Självklart har vi funderingar på vad bebisen ska heta, om det skulle bli en tjej så är vi överens. Jag har alltid velat att min dotter skulle heta det (sen många, många år) men om det som vi tror blir en kille är vi inte riktigt överens. Sen när väl barnet kommer så kanske man inte tycker att det passar, så vi har inte "spikat" något namn än. Vi har några förslag som vi funderar på och idag har vi kollat i en namnbok för att få ytterligare lite mer inspiration.
Namnet är något som man bär med sig hela livet och som jag tycker är väldigt viktigt. Vi har kollat lite på släktnamn, men det är inget som vi har fastnat för och något som är poppis just nu vill jag inte att mitt barn ska heta. Svårt det där..


























Här är en bild på mig och Uffe, vi är i kyrkan och är på dop. Kortet är taget i lördags.
Funderar också på ifall vårt barn ska döpas, både Uffe och jag är det, liksom Uffes äldsta dotter Linda. Däremot är inte Linn och Adam döpta. Ja vi får väl se, det lutar nog åt det i alla fall.

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Jag och mina syskon är döpta och därför ville jag även att mina barn skulle döpas. Men däremot är jag inte så "kyrklig" av mig och inte Anders heller så därför har vi haft dop hemma för alla 3. Med Albin hade vi sommardop utomhus i mina föräldrars trädgård och det var supermysigt och lyckat. Men Fabian skulle vi oxå vara ute men då ösregnade det så vi fick flytta in i sista minuten och med August så hade vi dop i april så det blev oxå ett innedop. Så det är ett litet tips till er att ha dop hemma :) Och för er som får barn nu så passar det ju perfekt med ett mysigt sommardop i dina föräldrars vackra och lite gammeldaxa trädgård. Det tror jag skulle vara SUPER!! :) Vi hade präst på våra dop men vill man inte det så kan man ju bara ha namngivningscermoni oxå
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Faktiskt är det så jag har tänkt, att vi kanske kunde vara hemma hos mamma och pappa i deras trädgård :)

    Hade ni någon bra/ rolig präst till pojkarna?
    Kram Malin

    SvaraRadera