onsdag 21 september 2011

Matvanor

Hej på er!

Idag började Uffe jobba igen, han är inte riktigt helt frisk men kände ändå att han orkade jobba. Jag passade på att storhandla när Uffe hade slutat jobbet, var ganska skönt att handla utan bebis.

Fick hem ett smakprov av välling i brevlådan som vi testade igår och det gillade Tyra så nu passade jag på att köpa välling på affären, tänkte byta ut ersättningen mot välling.

Jag ammar Tyra fortfarande flera gånger på dag och natt, sen brukar hon få gröt till frukost, till lunch får hon ca en tredjedel av en stor burk med barnmat + några matskedar med fruktpuré och lika till kvällen och sen när hon ska sova ska hon nu alltså få välling istället för ersättning.


Det är så kul att Tyra tycker om att äta :)
Hon låter och njuter när hon äter!
Vid nästan varje måltid så gör hon en "äckelmin" på första tuggan, men sen tycker hon det är gott. Allt utom rotfrukter & kalvkött tror jag det var som hon inte gillade.

Idag köpte jag även "barnkrokar" av majs som hon fick innan kvällsmaten och det gillade hon!!

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Dom där majskrokarna blir ju som klister på händerna! Vi gick snabbt över till smörgåsrån, inte lika klistrigt =0)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!

    Ja, nog blev hon lite kladdig om händerna allt ;) hihi

    Kram

    SvaraRadera