söndag 31 oktober 2010

Helg!

Typiskt nog vaknar jag nästan alltid tidigt på söndagar, när jag väl får chansen att sova ut.
I morse när jag gick på toa så passade jag samtidigt på att kolla vad klockan var, det visade sig att den var 8 så jag kröp ner i sängen och tänkte dra mig en stund. Då inser jag att det var ju idag som man skulle ställa tillbaka klockan en timme, vilket betyder att klockan bara är 7. Typiskt, detta händer aldrig på måndagar!


Här är en kort "todo" lista för denna söndag:
  • Klippa Adam som ser för gräslig ut Fixat!
  • Klippa syrran, som bara ska toppas Fixat!
  • Göra ljusa slingor på mig, som ser ut som en grå råtta i håret Fixat!
  • Dammsuga och moppa golven som är lortiga Till viss del fixat!
  • Måla sovrumsdörren vit med färgen som jag köpte igår (Börjat)
  • Ev. klippa lillebror Victor Fixat!


Ska börja med min lista EFTER att jag har läst aftonbladet! Vi har en tjej på gatan som säljer aftonbladet på helgerna, perfekt! Vi behöver inte ens gå utanför dörren för att få lite skvaller ;)


När vi hade överraskningsfesten för pappa Tomas förra fredagen hade vi sånghäften med roliga sånger och roliga historier, det var jag som hade gjort häftena. Så med andra ord är det jag som tycker sångerna och historierna är roliga ;) Här är i alla fall en av historierna:

Rymt Hemifrån
Evert 8 år satt på polisstationen - Han hade rymt hemifrån.
Polisen frågade varför han hade rymt.
Evert svarade: "Innan jag somnade igår kväll, hörde jag hur mamma och pappa var väldigt bekymrade över hur amorteringarna på huset skulle betalas"
Senare vaknade jag av ljud från deras sovrum, där jag hörde pappa stönande säga: "Jag drar mig ur"
Mamma stönande svara: "Vänta lite så kommer jag också...."
Så då tänkte jag att det var ingen idé att stanna kvar ensam och ta hand om amorteringarna, jag är ju bara 8 år! 
Kram Malin

6 kommentarer:

  1. sÅ HIMLA bra... hahah =) Barn är för goa, ärliga för den delen med

    SvaraRadera
  2. Hej! Malla bralla
    kommer snart över och gör en omvandling av ditt hår =)
    Syns snart mama

    SvaraRadera
  3. HAhaha rolig sista text°!!

    SvaraRadera
  4. Fullt upp för dig då! Man har alltid massa göra när man är ledig! Blev håret bra på dig o kusse?

    SvaraRadera
  5. Tjingeling kusse!

    Ja man lyckas alltid klämma in en massa att göra när man väl är ledig..

    Jag är riktigt nöjd med mina slingor :)
    Och syrran klippte vi bara bort det som var slitet, så hon var nöjd!

    Kramen!!

    SvaraRadera