onsdag 20 oktober 2010

Onsdag

Då var det "lill-lördag" idag då. Det firar vi med att elen försvann här på morgonen, det var tydligen någon kabel? som blivit avklippt, så det var lika för alla här på gatan. Nu funkar det som det ska och jag har kunna brygga mig en kopp kaffe :)

Det är en del som pågår här hemma, vi ska byta värmesystem igen. När jag flyttade hit eldade Uffe med pellets (riktigt drygt!) Sen köpte vi en luft-vatten pump och det var inge bra heller, den delen som sitter på väggen utanför huset satt utanför sovrummen och lät fruktansvärt, så förra vintern när det var så kallt kunde vi knappt sova för allt oljud.
Så nu finns det möjlighet att byta till fjärrvärme, som ska dras in på den här gatan. Så det ska vi göra och det ska bli så himla skönt!!!

Nu håller dem på och gräver för fullt och det ska väl vara klart någon gång i november tror jag.

Sen har frysen slutat att producera is, så nu väntar jag på att någon från electrolux ska komma hit och kolla vad som är felet..



















Här grävs det för fullt!

Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Åh vi hade oxå stömavbrott i morse. Mitt i morgonkaoset när barnen skulle göras redo för dagis. Gud vad man är bortskämd med att allt bara funkar, nu blev vi hur sena som helst eftersom vi fick krångla som sjutton med vällingvärmning, ljus på toaletten och INGEN BARN-TV som annars är min räddnig på morgonen ;)

    SvaraRadera
  2. Ja visst tänker man inte direkt på att allt bara ska funka?

    Det var bara jag hemma på morgonen när inte vi hade någon el, en aning värre med ett gäng barn som ska till dagis, skola osv.. ;)

    Kram kram

    SvaraRadera