söndag 17 oktober 2010

v.19

Nu har jag gått in i v.19, i min lilla Vänta Barnbok (vecka för vecka) från amelia, så står det så här:

Mamma: Nu är en bra tid att starta förberedelserna inför förlossningen, till exempelgenom att gå på yoga, profylax eller vattengympa som även inkluderar mental träning. Träna andning och avslappning och ta gärna lugn musik, en meditations -cd eller din partner till hjälp.

Barn: Nu är din bebis ca 15 cm lång och väger 250 g. Anlagen till mjölktänderna är färdiga och bakom dem bildas redan anlagen till "vuxentänderna". I hjärnan bildas miljontals nervceller som binder samman hjärnan med musklerna och gör att bebisen kan utföra medvetna rörelser.

Partner: Mammans kropp blir allt tyngre. Det frestar på både rygg och fötter. Investera i massageolja och fotkräm till trötta fötter.

Jag: Känns lite surrealistiskt att börja tänkta på förlossningen redan nu och då jag precis börjar få lite "magput" så kan jag väl inte direkt säga att det känns tungt :)
Imorgon är det i alla fall äntligen dags för ultraljud!!!

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar