onsdag 13 oktober 2010

Recept

För några dagar sedan testade jag ett recept, som jag hittade på Emelies blogg. 
Det var Choklad & Kokostosca, och dem var så himla goda att jag knycker receptet och delar med mig även till er.
I förrgår klippte, färgade och slingade jag håret på mamma, medan efterbehandlingen satt i bjöd jag mamma på en kaka och kaffe och mamma som inte är någon godisråtta ville ha en bit till och receptet :)

Det här var absolut en favorit, testa gärna du också och säg vad du tyckte!!




















Botten:

4 ägg
6 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
8 msk kakao
2 tsk vaniljsocket
2 krm salt
175 g margarin/ smör

Vispa ägg och socker pösigt. Häll i de torra ingredienserna och sist det smälta margarinet och vispa. Bred ut i en långpanna ca 30x40 cm. Grädda i ca 15 minuter i 200 grader.

Kokossmet:

75 g margarin
2 dl socker
1½ dl grädde
1 dl sirap
200 g kokosflingor

Blanda alla ingredienser i en kastrull och koka upp under omrörning. Bred smeten över den nygräddade kakan och grädda ytterligare 10 minuter. Låt svalan och skär i bitar.
NJUT!!




Kram Malin

2 kommentarer:

  1. favoriterna, hoppas du spar några till åt mig. Perfekt att göra på café =)

    SvaraRadera
  2. alltså det där är ju godaste kakan som finns!

    SvaraRadera