måndag 25 oktober 2010

Magbild v.20

Okej här är två "magbilder" från idag, alltså i början av v.20.
En från vänster och en från höger.
Nja tycker inte direkt att den så kallade kulan syns alltför mycket,


























När jag var precis hade fått veta att jag var gravid, så funderade jag såklart som jag tror att dem flesta gör när det skulle börja synas att jag var gravid. 
Första tre månaderna kändes det som om man gick och bar på en hemlighet.

Jag tänkte att när har gått halvatiden så kommer jag nog ha en stor kula på magen och vara tvungen att köpa massa nya kläder hehe..
Så blev det inte riktigt, men jag har köpt en ny bh i alla fall, en "mamma bh" på Lindex för nu känns det som pattarna ramlar ur vissa bh:ar. Har använt den en gång, men den kliar i sidorna, ska tvätta den igen med mycket sköljmedel få se om det hjälper.
Annars har jag inte behövt köpa några nya kläder än, köpte en tunika som jag tog i större storlek, men det var för det var för trång över bysten ;) 
men när jag satte på mig jeansen idag, så spänner dem över magen, vilket betyder att magen i alla fall börjar bli stor :)


Kram Malin

2 kommentarer:

  1. Nej den är ju inte så stor än men det är nu det tar fart. Ibland växer man på bara en vecka ;) Min första graviditet såg magen också ut sådär i vecka 20. Andra gången syntes det dock redan i vecka 12 tror jag... Lycka till med din fina mage ;)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Du ska se att det bara säger poff snart och så står du där med en rejäl kula bara över en natt ;)
    Mammakläder behövs egentligen inte när det är så här bra mode. Tights, långa linnen, tunikor mm funkar superbra och går att ha under hela graviditeten och även efteråt, till skillnad från mammakläder som inte går att använda senare. Och inte finns det så mycket skoj att köpa på den avdelningen heller tyvär. Jag har faktiskt aldrig haft ett enda mammaplagg trots att jag varit gravid 3 gånger. Ett par jenas har jag verkligen velat haft men det har inte funnits några som passat en enorm mage och pinnsmala ben så jag fick leva utan ;)
    Kram kram

    SvaraRadera