torsdag 19 maj 2011

Allergisk???

Hej hej!!

Vår lilla skatt växer! Igår när vi var till läkaren visade vågen på 5590 g och hon är numera 58,5 cm lång. Hjärta och lungor lät om det skulle, men de här prickarna hon har i ansikte, nacke och ner på halsen verkar inte vara vanliga hormonprickar... Dels har hon haft prickarna ganska länge och de är torra och tydligen mer som eksem och det kan vara något som jag äter. Så från och med idag och en vecka framåt får jag inte äta något som innehåller MJÖLK! Ska testa och se om det är komjölk som Tyra inte tål.

Jag är inte så förtjust i att dricka bara mjölk, det ska vara till en nybakad kanelbulle eller till pannkakor, men även om jag inte dricker mjölk så är det mycket annat som jag äter som innehåller mjölk. Dricker kaffe med mjölk, har bregott på mackan, ost, creme fraiche, grädde, glass mm. Vilken omställning!

På ett vis hoppas jag att prickarna ska försvinna (såklart!) men och andra sidan hoppas jag verkligen inte att hon är allergisk mot mjölk!!


Tur att hon inte verkar lida av prickarna i alla fall,
här busar hon med sin pappa.

 


Lillskruttan i fina och sköna overallen hon fått av mina
kusiners mamma och pappa

Kram Malin




4 kommentarer:

  1. Hej. :) Har du nån bättre bild på prickarna för min dotter har åxå prickar och hon bajsar lite blod ibland? Har din några andra symptom, ont i magen eller är hon snäll? :) Så tänkte om du kunde visa så kanske jag åxå måste sluta med mjölk. :( Våra barn är nästan lika gamla. Du kan ju kika in till min blogg så får du veta mera. :) Jag tycker det är roligt att läsa om barn i samma ålder som min prinsessa. :)

    SvaraRadera
  2. Hej Henni!!
    Kul att du kommenterade, roligt att få veta vilka som kikar in här på min blogg :)
    Grattis till din lilla sessa!

    Jag tycker att min Tyra är snäll, har inte så mycket att jämföra med heller. Nog kan hon gnälla, skrika och vara missnöjd men det antar jag att alla bebisar gör mer eller mindre.

    Hon har varit hård i magen, men nu ammar jag henne mer och ger mindre ersättning samt att jag kan ha i lite messmör i ersättningen någon gång i veckan. Det har hjälpt!

    Absolut kan jag ta bilder på alla prickarna, hon har rätt mycket nu. Tänkte ändå dokumentera hur hon ser ut i dag och se om en vecka ifall det har hjälpt. Ska försöka ladda upp bilderna och lägga ut på bloggen så fort jag hinner!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Har du provat Idominsalvan som man fick med från BB, funkade kanon på min dotter.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ja, det är idominsalvan som jag har kört med i halsen/ nacken på henne, men det har inte hjälpt.
    Nu har jag köpt en annan salva som läkaren rekommenderade och de verkar som att den hjälper direkt!

    Kram och tack för din kommentar

    SvaraRadera