söndag 22 maj 2011

Mjölkfritt

Hej söndag!!

Grattis Tyra idag blir du hela 8 veckor gammal :)
Vår lilla sötnos, du är det bästa som har hänt oss!

Har köpt lite mjölkfria produkter, sojadrycken som kan användas istället för mjölk har jag i kaffet men den skär sig.
Ser inte så god ut då, men funkar väl helt okej.

Jag tror nog i alla fall inte att det är mjölk som Tyra är allergisk mot, prickarna har inte försvunnit alls. Nu har vi testat tors, fred, lörd och idag och jag tycker man borde se en liten förbättring men inte då. Ska fortsätta till på torsdag och har de inte blivit bättre tills dess så borde det inte vara mjölken, undra vad vi ska testa att utesluta då???


Kram Malin

5 kommentarer:

  1. Tråkigt att ni inte ser någon förbättring, men ge det ett tag till, har hört något om att det tar ca 2 veckor för mjölk att försvinna ur kroppen (bvc sa det när jag slutade med mjölk för Charlies mage) men det är både tråkigt och jobbigt att inte äta något som innehåller mjölk! Tack och lov så blev magen bättre av ren slump när jah slutade föe nu äter jag mjölk igen och C's mage är bättre.

    Hoppas att prickarna snart försvinner och skönt att hon inte lider av de iaf!

    SvaraRadera
  2. de kan inte vara tvättmedle då? min dotter hade torra eksem över hela kroppen när hon var liten o de sa att jag skulle utesluta mjölk,gjorde de men inget blev bättre. Provade av ren tur att tvätta kläder o säng kläder o de som hon skulle komma i kontakt med i bara vatten. o tro det eller ej, det började bli bättre. Idag är hon 2 år o jag gör lika än. Allt för att prinsessans hud ska må bra. Tusen tack för en super blogg och du är verkligen en människa som inspirerar mig!

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna!
    Tack för din kommentar :)
    Ja, det kanske tar längre tid än 1 vecka, men det var läkaren som sa att jag skulle testa i en vecka för att se om det är mjölkprotein som Tyra reagerar på. Ska i alla fall höra av mig på torsdag och berätta hur det har gått, så får jag se vad dom säger.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Hej anonym :)
    Ja jag har tänkt på det, men då vi har haft samma tvättmedel hela tiden och inte bytt märke så trodde jag att hon skulle reagera på en gång, men det kanske kan vara det? Eller kanske sköljmedlet?
    Tycker att hon borde ha prickar över hela kroppen då, och inte bara i ansiktet/halsen men jag vet inte...

    Efter jag har testat mjölken så ska jag nog testa om det skulle kunna vara tvättmedlet. Vill inte prova allt på en gång, för då är det svårt att veta vad det är hon reagerar på.
    Kul att du gillar bloggen :) Jag blev jätteglad för din kommentar!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Kryddor kan vara orsaken...

    SvaraRadera