tisdag 17 maj 2011

Bad i diskhon

Hallå hallå!!!

Inatt sov min 7 veckors bebis nästan 8! timmar i sträck wihooooo :)
Så nu är hennes mamma utsövd, tack för de!!


I helgen fick lillskruttan bada i diskhon, jag skulle bjuda syrran på fika på Torsångs café & Uffe tyckte Tyra luktade lite äckligt och behövde tvättas innan hon skulle bort haha!




Som de flesta bebisar kräks hon en del och det fastnar lätt i alla söta valkar i nacken/ halsen. Tycker det är lite knepigt att få bort allt och det blir ju rött på en gång, någon som har tips?
Vi badar eller tvättar henne varje dag men det är svårt att få bort allt...


Det som är inbokat för dagen är ett möte på Blombergs café på eftermiddagen. En tjej från Peace and love ville träffa oss, gällande en modevisning i Centrum på Peace and love. (För er som inte vet har jag och syrran arrangerat två stora påkostade Modeshower på Galaxen i Borlänge och även Pink Street i Borlänge centrum)
Ska hjälpa syrran lite också på café, då Anna fortfarande är sjuk.

Kram Malin

7 kommentarer:

  1. Men gud så GO , lillan har blivit stor sen jag såg henne sist,måste komma dit och gosa lite snart.Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hon är så söt lilla tyra :) jag smiter nog in på café imorn o köper något att äta innan jag ska fixa naglarna :)

    SvaraRadera
  3. Tack för en riktigt trevlig pratstund :) Och tack för att jag fick mysa med lilla Tyra. Gullunge :D Och tack för skjutsen.
    Kram/Jessica

    SvaraRadera
  4. Hej Storasyster-Linda :)!!

    Ja kom och hälsa på oss snart :)
    Kram Malin o Tyra

    SvaraRadera
  5. Tjenare Jessica!
    Ja det var riktigt kul att du kom förbi på café :), så roligt att prata med dig, det var så länge sen!
    Hoppas vi ses i sommar.

    Sköt om dig!
    Kramisar från Malin och Tyra

    SvaraRadera
  6. Hej Malin!
    Kul att läsa din blogg. Jag har kört med såna våta tvättlappar på mina pojkar och det har fungerat bra. Om man tec får en kräka på sig så fungerar dom toppen med då de tar bort lukten och fläcken. Sedan kan du ju alltid smörja med någon bra salva fråga på apoteket.

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Hej Jennie!
    Roligt att du gillar bloggen :)
    Och tack för din kommentar!
    Jag ska nog börja använda våta tvättlappar mer, jag gjorde det i början men nu har jag mest använt en handduk. Bra att du påminde mig!!

    Kram Malin

    SvaraRadera