måndag 6 december 2010

v.26

Har glidit in i v.26 nu och så här står det på  familjeliv.se

Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.




Jag: Känner av att det krampar i vaderna och får sendrag i tårna på nätterna. Bebisen sparkar på för fullt och nu har jag känt av några sparkar högre upp i magen, annars är det mest längre ner.
Blev förkyld igen med hosta och det har inte gått över än, tack och lov känner jag mig i alla fall inte hängig.
Är glad och tacksam över att vara gravid!! Många kommenterar magen, vissa tycker den är jätte stooor medan andra tycker den är väldigt liten hehe, själv tycker jag den är stor men inte jätte stor. Har peppar peppar inte fått några bristningar än, vilket jag är tacksam för! Men en linje upp till naveln har jag fått, den är inte jätte synlig, men jag ser den.
Av vana drar jag in magen när jag ska gå förbi något trångt, men det blir lite svårt nu då magen är där den är haha..
Tycker jag har dålig hy från och till, får små finnar i ansiktet som jag inte kan låta bli att pilla på, så dem blir röda. Kissar mellan 2-3 gånger varje natt och har lite svårt att somna om igen efter det, så jag känner mig rätt trött varje morgon när klockan ringer. Ja det var nog allt.

Kram Malin

4 kommentarer:

  1. Stäng över magen... då kan jag gratulera till den lilla gossen då!

    /Snark

    SvaraRadera
  2. Du är å vacker stumoan, magen klär dig!
    Kram sis

    SvaraRadera
  3. Hej Snark ;)

    Ja det är roligt det där med alla som tror sig veta ;) Vi har ju alla 50 % chans att få rätt :)
    Men jag tror också att det blir en pojk!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej.

    Jag hade då ingen linje över magen & ut kom en underbar pojk ändå, såa alla olika hittepå saker stämmer nog lite sisådär tror jag!

    Lycka till iallafall & hoppas du blir bättre!

    SvaraRadera