måndag 8 augusti 2011

Mat

Tjohej!

Uffe är ute och klipper gräset, Tyra sover i sin vagn och jag sitter här och dricker en lättöl och äter lite chips som var kvar från dopet. Vårt kylskåp ekar verkligen tomt och vi skulle behöva storhandla, men det får bli imorgon. Frågan är bara vad vi ska kunna hitta på att äta till kvällsmat på ingenting.... hm, får nog lov att bli något snabbt, typ kebab idag igen. Känner verkligen att min mage inte mår bra av att äta så här mycket skräp, det har blivit alldeles för många drive thru, kebab, mackor och pizza senaste tiden. Men jag (vi) har inte haft tid att laga mat, utan helt enkelt prioriterat annat.

Idag åt jag tjockpannkaka med bacon, sylt & grädde till lunch det var gott! Men inte direkt någon näring i, men det var så skönt för det var gårdagens kvällsmat så det var bara att värma i micron.

Jag har en mini-människa här hemma som vill vara med mig HELA tiden och det är ju helt underbart att någon vill vara det ;) hihi, men ibland vore det så skönt om hon ville leka lite själv, typ sitta i sin babysitter mer än 5 minuter. Så jag hann göra lite vettig mat :)
Ja okej, Tyra blir ju så bortskämd också med att bli buren hela tiden  (och hänga med överallt) så lite får jag nog skylla mig själv! Ett plus är i alla fall att jag blir så stark :-)


Se här har vi en trött mamma tidigt imorse med en liten bebbe i knä, kan ni gissa vart vi är? Jodå nog sitter vi på toa allt ;) Till och med där ska hon med!
Kram Malin

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hett tips!!! Har du inte en bumbo så köp en. Den kostar nog typ 400 kr men är värd precis varenda krona flera gånger om. Perfekt att klämma ner ungen i och ställa på bänken så de får vara mitt uppi när man lagar mat, bakar eller pysslar med annat ;) Jag använde våran supermycket till alla 3 barnen och alla har gillat den för man sitter ju helt upprätt och ser precis allt som små nyfikna klängapor vill se. Man får händerna fria, massor gjort och ett glatt barn ;)
    Stora kramar från Emelie

    SvaraRadera
  2. Jag följer din blogg. Flera gånger per dag är jag in och tittar och det är alltid lika roligt att läsa när de kommer ett nytt inlägg.
    Jag känner dig inte men du är en människa som inspirerar mig, du verkar vara en tjej som har fötterna på jorden.
    jag är själv mamma o har en dotter på 2,5 år o jag kan trösta dig med att de vill även i den åldern vara med överallt;) haha de bli inget bättre:P
    Fortsätt med ditt bloggande, de gillar vi=)

    Ps. Vad har ni för märke på eran barnvagn? (lite nyfiken bara) Ds.

    SvaraRadera
  3. Hej Emelie!

    Oj oj den måste jag spana in alltså, sökte snabbt på google, vad det var överhuvud taget (hade aldrig hört talas om bumbo) men när jag såg bilderna som visades så har jag sett någon sån på bild förut, men trott att det är en potta haha :)

    En bumbo måste jag ha! TACK för tipset

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym!
    Kul att du följer bloggen :) & roligt att du kommenterade!
    Skoj att höra att jag inspirerar!!!! Och jag tror och hoppas verkligen att jag har fötterna på jorden som du skrev :)

    Det blir inte det alltså hihi, men det är kul att barnen är nyfikna! Det är ju på det viset man lär sig :-)

    Barnvagnen, hm (sprang och kollade..) baby travel står det ;) Jag har aldrig någon koll på märken hihi!

    Kramelikram från Malin

    SvaraRadera