måndag 22 augusti 2011

Ny Termin

Hello!

Här sitter jag just nu och lyssnar på Bruno Mars, Linn och Adam är i skolan, Tyra sover & Uffe är på jobbet. Känns lite (eller mycket) skönt att vara hemma själv igen.
Det är så tyst!

På förmiddagen har jag suttit i några riktigt roliga telefonsamtal, återkommer längre fram och berättar om vad!!

Nu när skolorna har börjat igen och det blir andra rutiner här hemma, (i alla fall varannan vecka då Adam & Linn är här) så har jag tänkt att skaffa mig lite nya rutiner själv.

Ny termin som mamma ledig, höhö! så att säga. Ska börja med att fylla i viktiga datum i kalendern, strukturera vardagen lite mer så att allt känns enklare.
Saker som tex. mathandling, städning, tvätt, matlagning och så vidare ska inte ta upp hela dagarna.
Det där plocket ni vet.
Nej här ska organiseras! Alla ska veta vart allt ska vara, var sak ska ha sin plats så att jag slipper gå med Tyra på ena armen och plocka stora delar av dagen som jag numera gör för att slippa leva i kaos.
Det ska bli organiserat kaos hos familjen Blomberg/Nahlén :)



Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar